Ticaret Bakanlığı’ndan e-ihracat destek paketi
Ticaret Bakanlığı, desteklerimizle e-ihracatın genel ihracat içindeki payını yüzde 10’a çıkarmanın öncelikli hedeflerimizden biri olduğunu belirterek, e-ihracat firmalarına yönelik hazırlanan destek paketlerine ilişkin açıklama yaptı.
Bakanlık yaptığı yazılı açıklamada, e-ihracat destek paketi ile tüm e-ihracat ekosistemini kapsayan Türk eserlerinin ve markalarının dünyaya tanıtılması için gerekli altyapıyı sağlayacağını belirterek; “Oluşturduğumuz destek paketleri ile toplam ihracatımız içinde yüzde 1,5 olan e-ihracatımızın payının yüzde 10’a çıkarılması ve böylece hızla yükselen çapraz rekabette ülkemiz ihracatçısının etkin ve aktif rol alması hedefleniyor. -dünyada sınır e-ticaret pazarı.” söylendi.
Bakanlığın desteğin kapsamına ilişkin yaptığı açıklama şöyle:
– Yurt dışı dijital pazar yerleri üzerinden yapılan tanıtımlar (Dijital pazar yeri tanıtım desteği),
– Sipariş karşılama hizmetlerinin tüketimi (sipariş karşılama hizmeti desteği),
– Hızlı teslimatı sağlamak ve iade süreçlerini yönetmek amacıyla yurt dışında kiraladıkları depolarının kiralama giderleri (depo kiralama desteği),
-Hedef ülkelerin dış pazar yerlerinde online mağaza açılması, bu mağazaların yıllık ödemeleri ve ülkelerin e-ticaret paydaşlarından alacakları hizmetlerin maliyetleri (online mağaza ve müşterilerden alınan hizmet desteği) hedef ülkenin e-ticaret paydaşları),
-Yurtdışı pazaryerleri aracılığıyla gerçekleştirilen hedef ülkelerde pazaryeri kuruluş giderleri (pazar yeri komisyon gider desteği),
– E-ihracata yönelik pazarlama ve tanıtım faaliyetleri (e-ihracat teşvik desteği),
-Yurt dışında e-ticaret için pazara giriş stratejileri ve aksiyon planları oluşturmak amacıyla satın aldıkları departman, ülke ve e-ihracat odaklı raporların giderleri (pazara giriş raporu desteği),
-Yurt içinde yapılacak entegrasyon hizmetleri için yurt dışı pazaryeri ve yurt dışı pazaryeri harcamaları, (yurtdışı pazaryeri entegrasyon desteği),
Bu tür çok kapsamlı gereksinimler desteklenir.